Jestli jsem byl nadšený, že se nás při 4. kole seriálu sešlo 19, tak 5. kolo zbořilo všechny zažité zvyklosti. Sešlo se nás 22, což je účast rekordní! Nikdy jsem si nemyslel, že zimní liga „F3K Morava“ bude takhle úspěšná už v prvním ročníku. Všem soutěžícím DĚKUJI a obdivuji Vás, že v období, kdy je většina zalezena za komínem nebo v dílně, tak Vy jedete mrznout na letiště.
Zimní lítání s F3Kčkem je úplně jiné než během závodní letní sezóny. Termiky chodí i v zimě, jen jsou užší a méně časté. Pokud na ní narazíte tak musíte reagovat velmi rychle a nepustit ji. Tady rčení „Všechny páčky do zatáčky“ platí násobně. Stačí jen chvíli zaváhat a termika je pryč a než přijde další tak to chvíli trvá. Co si ze zimního lítání lze odnést je snad jen, že člověk nezapomene páčkovat a také tělu je připomínán potřebný pohybový stereotyp pro házení modelu. O to víc si Vážím tak hojné účasti.
5. kolo jsme lítali ve Vyškově, Martinové a Vláďa se toho zhostili s grácií. Opět bylo o nás vzorově postaráno. Jen mám pocit, že se to trochu zvrhává, kdo má potom bez funění jít lítat. Kluci klobouk dolů. 🙂
Opět jeden stesk, bohužel stále není upgrade softwaru pro hlášení soutěžních úloh a pro výpočet výsledků. Proto jsme stále měřili na vteřinu a nevyzkoušeli jsme si lítání nových úloh. Co jsme si ale vyzkoušeli, tak to je neletových 60 vteřin před začátkem kola a 45 vteřin pro vyzkoušení modelu před neletovou minutou. Je to pěkný masakr. Jsem zvědav jak se s tím piloti v létě srovnají. Hlavně nemají jinou možnost. 🙂 Soutěž jsme odlétali na 3 rundy a stihli jsme 6 soutěžních kol bez škrtání.
No a jak se lítalo? Na předpověď, že přijde orkán Sabine a lítat vůbec nebudeme, vše vyšlo nad očekávání. Celý den slunečno, na únor velmi teplo a vítr v daleko nižších hodnotách. Ze Slovenska přijela početná skupina, které z druhé strany Moravy sekundoval Pavel Krištof a Michal Petrás, kteří to do Vyškova měli víc jak 2 hodiny autem. Jak jsem již psal v druhém odstavci, lítání v zimě je jiné a hlavně náročnější pro pilota. Nejlépe se s tím popasoval Pavel, který prostě přijel, závodil a zvítězil. Jak někdo vtipně poznamenal při vyhlašování, stihl u toho ještě venčit psa. 🙂 Na druhém místě byl Maťo Smyčka a třetí Tomáš Hlavinka. Procentuální rozestupy už mezi prvními třemi ukazují jak náročné je odlítat dobrý výsledek v zimě. Zažil jsem v létě závody, kde se do 4,5% vměstnala 1/3 startovního pole, v neděli tam byli jen první tři. Jak lítali ostatní je vidět v průběžném pořadí na webu www.f3kmorava.eu.
Jak jsme lítali s Anténou? Solidně. 🙂 Anténa v sobě probudil zapomenutého soutěžního tvora a vrátil mi výsledek z předcházejícího kola. 🙂 Dolétal na pěkném 6 místě. Nevím kolik dal tréninku, ale během cesty mi říkal o drobných úpravách, které udělal na svých modelech. Já jsem skončil o 2 místa za ním na 8 místě. Spokojený moc nejsem, chtěl jsem si zlepšit body v celkovém pořadí, ale mám ještě jednu možnost při posledním kole seriálu. 🙂 Z čeho bych si pro sebe měl vzít příklad je, že když druhým radím, jak mají lítat v úzké termice. Tak bych to měl při svém lítání praktikovat i já. 🙂 Jinak servis, který jsem na svých modelech udělal hodnotím kladně. 🙂