Po sezóně vždy své F3Kčka zkontroluji a případně udělám drobnou údržbu. Tento rok chystám více změn:
- přechod na systém Frsky a vysílačku Xlite
- vyházet po 2 sezónách 2články LiPol, kompletně nahradit 1článkem LiPol
- upravit elektroinstalaci díky přechodu na Frsky
- vymyslet a realizovat dovažovací systém pro posouvání těžiště
ad1, pro F3Kčka již dlouho používám vysílač Futaba T8FG, stále k plné spokojenosti. Jediné co mi u něj chybí je telemetrie. Ve skupině F3K Morava se poslední rok hodně používá vysílačka od Frsky Xlite s pracovním názvem „Banán“. Když jsem si ji poprvé od kluků půjčil do ruky, bylo rozhodnuto. Sedí mi v prackách perfektně. Když k tomu přičtu „malost“ přijímačů, spolehlivost přenosu a telemetrii, tak nebylo nad čím dál přemýšlet. Xlite jsem pořídil za zajímavou cenu na svém oblíbeném čínském e-shopu Bangood už během léta. Chvíli jsem si s ním doma hrál a propadal různým stavům. Nemohl jsem spárovat přijímače, trochu jsem bojoval s menu. Díky Martinovi Bečvářovi bylo vše problematické vyřešeno.
ad2, s 2článkem LiPol jsem byl maximálně spokojený, jenže po 2 sezónách je potřeba jej vyměnit. Během roku jsem pozoroval kluky, kteří lítají stejně osazené F3Kčka na 1článek LiPol, jak jsou spokojeni. Z jejich strany nezaznívaly žádné negativa, spíše naopak. Na 1článek jsem lítal sem tam se svým lehoušem a také jsem nezaznamenal žádný problém. Serva na dodávané napětí chodily bez problému. Přijímač Frsky funguje od 3,5 V, takže také žádný stres. Druhým impulzem bylo potřeba získat místo v čumáku na dovažovací systém. Díky tomu bylo rozhodnuto, pořídil jsem 1články LiPol Tattu 600 mAh.
ad3, úprava elektroinstalace. Tím, že jsem s Futabou lítal 4 kanálové přijímače, tak jsem měl k servu VOP přikrimpovaný vývod na baterii. Díky 5ti kanálu od Frsky, toto nebude potřeba. Když už v tom budu, tak všechny dráty pokrátím na minimální délku. Jsem ještě před rozhodnutím, jestli z ér vyhodím magnetické vypínače. Během sezóny jsem je použil jen párkrát. Vždy na ně byl spoleh. Ale říkám si, když je nepoužívám na co je tam vozit. Ještě uvidím jak se rozhodnu, nechám to na momentální impulz, když budu elektriku předělávat.
ad4, dovažovací systém pro posouvání těžiště. Při poslední soutěži jsem byl párkrát napovídat a měřit Maťovi Smyčkovi, který má realizovaný dovažovací systém na svém Conceptu. Jenže Maťo má převlečenou špičku. Já to budu muset vymyslet pod kabinku, proto jsem se rozhodl k změně systému a výměně baterií. Získám tím místo ve špici. V hlavě mám už řešení, jak to celé udělat. Chtěl bych zachovat pohodlnost změny a bezpečnost. ( nechci cpát olovo mezi přijímač a baterii ) Maťo používá na dovažování 4 válečky. Co váleček to posun těžiště o 1mm. Ještě jsem se nezmínil co se mi na tom tak líbí. Při lítání ve větru Maťo v první řadě posouvá těžiště, až následně případně zvedá plošné zatížení. Na 4 válečky lítal posledně v Holešově, když fučelo kolem 5-6 m/s s érem o váze 240g. Aniž by zvedl plošné zatížení, tak se mu éro velmi dobře vracelo z velkých dálek. Kdo někdy lítal s naloženým érem, tak ví jak éro trpí hlavně při přistání. Tomu bych se chtěl vyhnout.
Ještě pár slov k údržbě. Vždy po sezóně kontroluji táhla, pružinky a opravuji bojové bolístky. U jednoho éra musím vyměnit táhla, protože u stávajících na můj vkus moc často trimuji. Používám pletené rybářské lanko na dravce od Jaxonu, které jsem při sestavování neměl. Čas ukázal, že byla chyba nepočkat si na dodávku lanka. Na dvou érech mi během sezóny povolil špatně zalepený kolík, proto jej musím vypreparovat ven a zalepit pořádně znovu. Pružinky zatím vypadají všude dobře. Po údržbě vemu 3M leštěnku a dám do pucu povrch křídel a ocasek.